powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη

Σπίρτζης: Θα πληρώσουμε πολύ ακριβά τα διόδια, δεν γίνεται αλλιώς.Από το ΟΧΙ του ΣΥΡΙΖΑ στα διόδια των εργολάβων !!

Είπα-ξείπα.Μειώσεις στα διόδια προανήγγειλε ο Σπίρτζης Μαϊος 2015

Σε μια απίστευτη δήλωση προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι θα πληρώσουμε πολύ ακριβά τα διόδια, μέχρι την ολοκλήρωση των οδικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. «Έτσι είναι δεσμευμένη η χώρα. Αν πηγαίναμε σε μία
μονομερή μείωση των διοδίων, θα τινάζαμε τα έργα στον αέρα και το χειρότερο είναι ότι θα πλήρωνε ο ελληνικός λαός δισ. από ρήτρες που θα υπήρχαν», ανέφερε.


«Με αναλογικό τρόπο έχουμε κάνει συμφωνία και με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής, θα έχουνε παραδώσει τη μελέτη, για να πάνε στο αναλογικό σύστημα και θα έχει ολοκληρωθεί και η μελέτη, προκειμένου να μειωθούν τα διόδια και να έχουμε ένα μεταβλητό σύστημα στο χρόνο που θα ισχύει η παραχώρηση, για να μπορούμε να έχουμε πολύ χαμηλότερα διόδια και να μπορούν να τα χρησιμοποιούν οι πολίτες», πρόσθεσε.

Ανακοίνωσε την άμεση δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ενώ προανήγγειλε ότι το δεύτερο θα δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους. Ο προγραμματισμός που έχει γίνει, είπε, είναι να έχουν δημοπρατηθεί, μέχρι τέλη του 2016, τα 2/3 του έργου.

Η Γραμμή 4 είναι συνολικής αξίας 3,5 δισ., είπε ο κ. Σπίρτζης και θα γίνει με σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και όχι με παραχώρηση. Θα είναι το πρώτο έργο αυτής της κατηγορίας στη χώρα.

Για τους πέντε αυτοκινητόδρομους, ο υπουργός είπε πως, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, ήταν σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς έως σταματημένους και ο ένας από τους πέντε ήταν τελείως σταματημένος. «Έγινε διαπραγμάτευση με τους πέντε αυτοκινητόδρομους, με τους πέντε παραχωρησιούχους. Ο Μορέας πήγε και στη Βουλή, γιατί δεν είχε γίνει αναθεώρηση της σύμβασης. Μία εβδομάδα πριν το Πάσχα, εγκαινιάζουμε το δρόμο Μεγαλόπολη–Καλαμάτα και Καλαμάτα–Σπάρτη. Δίνεται στους πολίτες για χρήση. Και μέχρι τον Αύγουστο–Σεπτέμβριο, ολοκληρώνεται η περιφερειακή της Καλαμάτας και τελειώνει ο πρώτος αυτοκινητόδρομος, ο Μορέας.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με την ΠΑΘΕ. Έχουμε ένα έργο που είναι στο 95% περίπου, άρα όλοι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι ο Ε65, η ΠΑΘΕ, τα έργα που έχουμε εκεί, η Ιόνια οδός και η Ολυμπία, θα έχουν ολοκληρωθεί, μέχρι τον Μάρτιο του ’17 και αυτό δεν είναι εξαγγελία» τόνισε. «Ή θα έχουν ολοκληρωθεί ή θα αναγκαστεί η χώρα να επιστρέψει δισ. πίσω και τα έργα να ναυαγήσουν. Άρα, αυτό είναι δέσμευση. Είμαστε καταδικασμένοι να το κάνουμε. Και αυτός είναι και ο λόγος που πιστεύω ότι και οι παραχωρησιούχοι και οι εργολήπτες που εμπλέκονται στα έργα, έχουν βάλει πολύ νερό στο κρασί τους σε σχέση και με τις διεκδικήσεις και με αυτά που είχαμε ζήσει στο παρελθόν».

Ο κ. Σπίρτζης πρόσθεσε ότι έχουν ευθύνες και οι παραχωρησιούχοι και οι εργολήπτες για ένα κομμάτι των καθυστερήσεων. «Και δεν νομίζω», είπε, «ότι συμφέρει κανέναν να πάμε σε μία λογική αποδόμησης ή διάλυσης των έργων και να μπει και η χώρα και τα έργα και οι εταιρείες που εμπλέκονται σε αυτά και, όταν λέω εταιρείες, δεν εννοώ τους εργολήπτες, γιατί οι κύριες εταιρείες που εμπλέκονται με αυτά τα έργα είναι οι τράπεζες. Δεν μας έχει δώσει δείγματα γραφής η ΕΤΕπ. Άρα, τα έργα αυτά ολοκληρώνονται τον Μάρτιο του ’17» ανέφερε.

Μειώσεις στα διόδια προανήγγειλε ο Σπίρτζης 02/05/2015


Τη μείωση της τιμής των διοδίων, με την επέκταση του χρόνου παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, προανήγγειλε σε συνέντευξή του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Όπως εξηγεί ο υπουργός σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την επέκταση του χρόνου παραχώρησης που σήμερα είναι σταθερός στα 35 χρόνια, και να φτάσει στα 40 με 45 χρόνια.
«Θεωρούμε ότι ο χρόνος παραχώρησης δεν μπορεί να είναι σταθερός. Αυτό θα αλλάξει, και θα παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση της χώρας. Θα πάμε σε χαμηλά διόδια για όλους, και όταν έχουμε χαμηλό φόρτο θα αυξάνεται η διάρκεια της σύμβασης αλλά θα μειώνεται όταν θα ανεβαίνει η κυκλοφορία, διασφαλίζοντας και τα κέρδη των εταιρειών» τονίζει. «Δεν μπορεί να φτάσουμε στα 100 χρόνια, αλλά μπορούμε από τα σημερινά 35 να πάμε στα 40 με 45. Είναι λογικές προτάσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, είναι παράλογο οι τράπεζες να θέλουν να πάρουν πίσω τα κεφάλαιά τους μέσα σε 10 χρόνια, να έχουμε υψηλά διόδια και να μην μπορούν οι πολίτες να μετακινηθούν. Ο υπουργός δηλώνει, επίσης, ότι αν δεν λυθεί και το θέμα με τον ΟΣΕ, η Κορίνθου-Πατρών θα είναι έτοιμη στο τέλος του 2016. «Σήμερα έχουμε ακόμη εκκρεμότητες σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Έχουμε ακόμη διατάξεις που φέρνουν το Δημόσιο σε δύσκολη θέση. Έχουμε πολλά προβλήματα, αλλά δεν θα τινάξουμε τα έργα στον αέρα» διαβεβαιώνει ο υπουργός.