powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη

Θεσσαλονίκη: Τριτοκοσμικές συνθήκες στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

Της Σοφίας Χατζηνικολάου εφ. "Θεσσαλονίκη"
Κάδοι γεμάτοι σκουπίδια, όρθιοι επιβάτες στην αίθουσα αναμονής παρέα με αδέσποτα σκυλιά, άνθρωποι που περιμένουν το λεωφορείο εκτεθειμένοι στον ήλιο, αποτελούν μόνο μερικά από τα κομμάτια της εικόνας που συναντά κανείς στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.
Τα υπεραστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής είναι από τα
πλέον δημοφιλή μέσα μεταφοράς κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς αποτελούν την κύρια λύση όσων δεν διαθέτουν Ι.Χ. και αποζητούν αποδράσεις στη θάλασσα. Όσο όμως αυξάνεται η ζήτηση, τόσο φαίνεται πως αυξάνονται και τα παράπονα των επιβατών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο ΚΤΕΛ.
Η καθαριότητα και οι τιμές βρίσκονται ψηλά στη λίστα παραπόνων, ενώ θίγονται και θέματα όπως οι συνθήκες κατά την αναμονή και η διάρκεια της αναμονής, η ενημέρωση του κοινού, το πλαίσιο λειτουργίας των ταξί στο χώρο του ΚΤΕΛ και η συμπεριφορά του προσωπικού.

Στο χώρο του σταθμού επικρατεί μεγάλη αταξία. Λεωφορεία, υπεραστικά και αστικά, ταξί, αυτοκίνητα και επιβάτες κινούνται όλα και όλοι στον ίδιο χώρο, χωρίς να υπάρχουν διαχωριστικά και πινακίδες. Εκτός από το προφανές μπέρδεμα που προκαλείται και τα προβλήματα ασφάλειας οι ταξιδιώτες είναι εκτεθειμένοι και στον ήλιο, καθώς δεν υπάρχει σκέπαστρο.

“Το σκέπαστρο είναι η πρώτη προτεραιότητα. Ήδη έχουμε προχωρήσει, για να βγάλουμε την άδεια, αλλά η πολεοδομία της Θεσσαλονίκης μάς παραπέμπει στο δήμο Πυλαίας-Πανοράματος. Μας καθυστερεί η γραφειοκρατία”, εξηγεί ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής Γιώργος Αρβανιτίδης.

Όσον αφορά την καθαριότητα, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και συγκεκριμένα από τις αρχές Μαΐου έως και τα μέσα Οκτωβρίου υπάρχουν δύο καθαρίστριες, οι οποίες, όπως αναφέρουν εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ, δουλεύουν με τράμπες, καθώς καλύπτουν πολλές φορές η μία τα ρεπό της άλλης, με αποτέλεσμα να εργάζεται μόνο μία καθαρίστρια στον εσωτερικό χώρο του ΚΤΕΛ ολόκληρη την ημέρα. 
Ωστόσο για τη βρομιά που επικρατεί στο χώρο ο κ. Αρβανιτίδης επιρρίπτει ευθύνες στους επιβάτες. “Οι δύο καθαρίστριες είναι υπεραρκετές. Και με μία μπορούσαμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Το πρόβλημα είναι ορισμένοι επιβάτες που δεν σέβονται το χώρο”, λέει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ.

Δυσαρεστημένοι είναι οι επιβάτες και για τις τιμές των εισιτηρίων, που έχουν πάρει την ανηφόρα κυρίως λόγω των αυξήσεων στο ΦΠΑ. “Αυξήσεις από μόνοι μας στα εισιτήρια δεν μπορούμε να κάνουμε. Αυξήσεις κάνει μόνο το κράτος. Όποια αύξηση έγινε από πέρυσι έγινε μόνο όσον αφορά το ΦΠΑ”, αναφέρει ο κ. Αρβανιτίδης.

Πληροφορίες για την ασφάλεια στο χώρο δεν δόθηκαν από μεριάς της διοίκησης, παρά μόνον ότι υπάρχει μία ιδιωτική εταιρεία security που φυλάσσει το χώρο επί 24ώρου βάσεως.
 Εργαζόμενος όμως στο ΚΤΕΛ αναφέρει ότι εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια δεν υπάρχει ασφάλεια μέσα στο χώρο του ΚΤΕΛ, και ενώ κάμερες ασφαλείας βλέπουν την κίνηση στο σταθμό, δεν είναι σίγουρο αν υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να δράσουν άμεσα, σε περίπτωση που χρειαστεί. Όπως ανέφερε στη “Θ” εργαζόμενος που δεν θέλησε να αποκαλύψει το όνομά του, χαρακτηριστικό είναι ένα περιστατικό ληστείας που σημειώθηκε πριν από καιρό στο ΚΤΕΛ.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Θεσσαλονίκη" την Δευτέρα 16 Αυγούστου 2016