powered by Agones.gr - livescore

Δευτέρα

Πρώτη φορά… ΣΥΡΙΖΑριστερά: Βάζουν δέκα νέα διόδια στην υπό πώληση Εγνατία Οδό

Την ώρα που βγάζουν σε σφυρί την Εγνατία Οδό, είπαν οι κυβερνώντες να την παραδώσουν με όλα τα κομφόρ. Έτσι, τοποθετούν δέκα νέα διόδια! Και αν τοποθετήσουν και φωτοβολταϊκά, όπως πρότεινε ο Πιτσιόρλας, τότε θα κάνουν την Εγνατία Οδό και πιο ελκυστική, αλλά σίγουρα και πιο κερδοφόρα. Αλήθεια, αν κερδίζει το κράτος από έναν δρόμο, γιατί να τον πουλήσει; Μήπως
γιατί το έχει «τάξει» στους εταίρους και γιατί το υπέγραψε με… πόνο ψυχής στο τρίτο μνημόνιο;

Φυσικά η ανέγερση των διοδίων θα γίνει με κρατικά λεφτά, δηλαδή με λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου, για να τα εκμεταλλευτεί από τους Έλληνες ένας ξένος επενδυτής.

Ωραία πράγματα από μία κυβέρνηση που θέλει το… καλό της Ελλάδας. Εύγε!

Οι 10 νέοι σταθμοί  διοδίων θα ανεγερθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 εξ αυτών θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητοδρόμου.

Τα παραπάνω αναφέρει αποκλειστικό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, αναφέροντας πως πρόσφατα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο: «Κατασκευή  σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων», ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τα νέα διόδια μετά το σταθμό του Προμαχώνα.

Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων είναι η 22α Νοέμβριου 2016. Σημειώνεται ότι ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν πέριξ της Εγνατίας, στη θέση Στρυμονικό, στην περιοχή Λαγκάδα-Λευκόνας και στη θέση Αλιάκμονα στο Άργος Ορεστικό στο Νομό  Καστοριάς. Εντός της Εγνατίας Οδού, στην Καβάλα, στη θέση Αγίου Ανδρέα Χρυσούπολης, στην Ασπροβάλτα, στη θέση Ρεντίνας-Στρυμόνα, στη Θεσσαλονίκη, στη θέση Καλοχωρίου-Λαγκαδά και, τέλος, στο Βενέτικο, στην Παναγιά Κοζάνης.

Σύμφωνα με την τεχνική πε ριγραφή του πρώτου έργου που προκηρύχθηκε, ο σταθμός Μέστης πάνω στην Εγνατία, έχει σχεδια στεί σε σημείο μεταξύ του κόμβου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής και του Κόμβου Σαπών. Ο σταθμός Μέστης θα εκτείνεται σε πλάτος 210 μέτρων, θα διαθέτει 8 μετωπικές λωρίδες διέλευσης, 7 νησίδες και 5 οικίσκους, όπου θα βρίσκονται οι υπάλληλοι που θα εισπράττουν τα διόδια.

Σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, η ανάδοχος εταιρία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό Α.Ε. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι ο σταθμός Μέστης θα λειτουργήσει μέσα στην επόμενη χρονιά.

∆ιαδικασία

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος και ακολούθως οι δεσμευτικές προσφορές για το διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕ∆ για την αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων του, μέσω της σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους από ιδιωτικό επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο του 2017.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι το πρελούδιο για την προκήρυξη διαγωνισμού έγινε υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών για την υλοποίηση όλων των προαπαιτούμενων, ώστε να λάβει η χώρα την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ. Προς τούτο και η ανακοίνωση του Ταμείου στην οποία αναφέρεται πως τα τεύχη δημοπράτησης θα κυκλοφορήσουν σε δεύτερο χρόνο, αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων.

Στο ΤΑΙΠΕ∆ πάντως υποστηρίζουν πως «αποφασίσθηκε η δημοσίευση πρόσκλησης προκαταρκτικής διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προκαταρκτικής μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθώς και υποβολής παρατηρήσεων ή και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση του εν λόγω περιουσιακού στοιχείου μέχρι την 20/12/2016. Αλλωστε με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης πριν από το τέλος του 2016, το ΤΑΙΠΕ∆ θα προχωρήσει άμεσα, στις αρχές του 2017, στη δημοσίευση των σχετικών τευχών δημοπράτησης».

Τέλος υπενθυμίζεται ότι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕ∆ για το διαγωνισμό ορίστηκε η Alpha Bank, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρία Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου & Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι η AVARIS Transport Engineers και η NOVUS Consulting Engineers S.A.