powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη

Διακίνηση χύμα τσίπουρου μόνο με νόμιμα παραστατικά από την 1η Αυγούστου 2017

Μόνο όταν συνοδεύεται από τα απαιτούμενα φορολογικά στοιχεία θα επιτρέπεται η χύμα διακίνηση και εμπορία του τσίπουρου διήμερων. Αυτό προβλέπει το άρθρο 108 του νομοσχεδίου με το οποίο επιχειρείται να μπει φρένο στην παράνομη εμπορία τσίπουρου.
Ειδικότερα, διατηρείται η δυνατότητα από τους λεγόμενους
διήμερους αποσταγματοποιούς να παράγουν και να εμπορεύονται τσίπουρο, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι εκδίδουν φορολογικά στοιχεία. Εξαίρεση από την υποχρέωση έκδοσης φορολογικών στοιχείων ισχύει μόνο για τις περιπτώσεις εκείνες που παράγουν τσίπουρο αποκλειστικά για κατανάλωση εντός της οικογένειας και μέχρι 120 κιλά ανά αποστακτική περίοδο, ενώ απαγορεύεται ρητά η εμπορία του. Στην περίπτωση που διακινείται το τελευταίο, θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο της άδειας απόσταξης, καθώς και από το αποδεικτικό είσπραξης των φορολογικών επιβαρύνσεων.

Σε περίπτωση που το προϊόν του οποίου επιτρέπεται η εμπορία δεν συνοδεύεται από τα απαιτούμενα φορολογικά στοιχεία, επιβάλλεται πρόστιμο στον αποσταγματοποιό ύψους 500 ευρώ, ενώ στην περίπτωση που γίνεται εμπορία τσίπουρου, ενώ αυτό επιτρέπεται μόνο για ιδία κατανάλωση, τότε επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Οι νέες διατάξεις για το τσίπουρο θα ισχύσουν από την 1η Αυγούστου 2017, οπότε ξεκινά η επόμενη αποστακτική περίοδος για τους διήμερους παραγωγούς.

Η παραπάνω ρύθμιση σημειώνεται ότι αποτελούσε μία από τις βασικές συστάσεις της δεύτερης εργαλειοθήκης ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης).

www.kathimerini.gr

*****************************************************************************

Στα 120 κιλά η ιδιοπαραγωγή τσίπουρου ελέω ΟΟΣΑ

Μόνο οι περιπτώσεις των δικαιούχων παραγωγής, φυσικών προσώπων, που παράγουν τσίπουρο αποκλειστικά για κατανάλωση από τα ίδια τα μέλη της οικογένειάς τους ή τους προσκεκλημένους τους, επιτρέπεται η διακίνηση χωρίς έκδοση φορολογικών στοιχείων με όριο τα 120 κιλά.
Τα παραπάνω προβλέπονται, μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο για το πλαστικό χρήμα, που κατατέθηκε στη Βουλή, σε εφαρμογή σχετικής σύστασης του ΟΟΣΑ.

Αναλυτικότερα,  πρόκειται για το άρθρο 108 του νομοσχεδίου, στην αιτιολογική έκθεση του οποίου αναφέρονται τα εξής:

Γενικά: Με το προτεινόμενο άρθρο τροποποιούνται και συμπληρώνονται ορισμένες διατάξεις των άρθρων 7, 11 και 12 του ν.2969/01 «Αιθυλική Αλκοόλη και αλκοολούχα προϊόντα» (Α' 281) που αφορούν στο παραγόμενο από τους μικρούς αποσταγματοποιούς (διήμερους) προϊόν απόσταξης.

Οι προτεινόμενες αλλαγές αποσκοπούν στην αναθεώρηση της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας με την οποία ρυθμίζεται το καθεστώς λειτουργίας των μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων), ιδίως σε ότι αφορά τη διάθεση του παραγόμενου από αυτούς προϊόντος απόσταξης, βάσει της σύστασης 17 της εργαλειοθήκης II του ΟΟΣΑ σχετικά με τα αλκοολούχα ποτά, για την υλοποίηση της οποίας η χώρα δεσμεύεται από τις διατάξεις του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης ΐν) της υποπαραγράφου 4.2 της παραγράφου Γ' του άρθρου 3 του ν.4336/2015 (Α'94).

Ειδικότερα:

1. Κατ' αρχήν με την παράγραφο 1 προτείνεται η αντικατάσταση της υποπαραγράφου 8 της παραγράφου Ε' του άρθρου 7 του ν.2969/01 με την οποία προβλέπεται η διάθεση στην κατανάλωση του παραγόμενου από τους μικρούς αποσταγματοποιούς (διήμερους) προϊόντος απόσταξη για λόγους, κατά βάση, υλοποίησης της σύστασης 17 της εργαλειοθήκης II του ΟΟΣΑ. Με την διάταξη της παραγράφου 1 διατηρείται η δυνατότητα εμπορίας του προϊόντος αυτού από τα δικαιούχα παραγωγής πρόσωπα, με την υποχρέωση ωστόσο έκδοσης φορολογικών στοιχείων, κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του ν.4308/14 (Ε.Λ.Π) και χωρίς να ισχύουν ειδικότερες εξαιρέσεις επ' αυτού, στα πλαίσια της ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης στον τομέα των αλκοολούχων ποτών.

Περαιτέρω, με τις εν λόγω προτεινόμενες διατάξεις της παραγράφου 1 προβλέπεται εξαίρεση από τα καθοριζόμενα ως προς την υποχρέωση έκδοσης φορολογικών στοιχείων, μόνο για τις περιπτώσεις των δικαιούχων παραγωγής (φυσικών) προσώπων που παράγουν το εν λόγω προϊόν απόσταξης αποκλειστικά για κατανάλωση από τα ίδια, τα μέλη της οικογένειας τους ή τους προσκεκλημένους τους και μέχρι τα 120 κιλά, κατ' ανώτατο όριο, ανά αποστακτική περίοδο και ανά πρόσωπο, απαγορευομένης της εμπορίας αυτού.

Στις περιπτώσεις αυτές το προϊόν απόσταξης προβλέπεται να διακινείται από τα δικαιούχα απόσταξης πρόσωπα (αποκλειστικά για ιδία κατανάλωση) ή για λογαριασμό τους, συνοδευόμενο από αντίγραφο της αδείας απόσταξης και αποδεικτικό είσπραξης των φορολογικών επιβαρύνσεων για σκοπούς ελέγχου.

Τέλος, επιπλέον προβλέπεται ο τρόπος διάθεσης του προϊόντος αυτού, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών διατάξεων της ισχύουσας ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας όσον αφορά τη μετανάστευση στα αλκοολούχα ποτά.

2. Με τις παραγράφους 2, 3 και 4 του προτεινόμενου άρθρου γίνονται οι αναγκαίες προσαρμογές της νομοθεσίας προκειμένου για την πρόβλεψη των σχετικών διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, συνεπεία των νέων υποχρεώσεων και απαγορεύσεων που εισάγονται με τις προτεινόμενες, στην προαναφερθείσα παράγραφο 1, ρυθμίσεις. Συγκεκριμένα:
α) Με την παράγραφο 2, προστίθεται περίπτωση ζ) στην παράγραφο 1 του άρθρου 11 του ν.2969/01 και προβλέπεται, επιφυλασσομένων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, διοικητικό πρόστιμο 500C για τους μικρούς αποσταγματοποιούς οι οποίοι διαθέτουν ή διακινούν το προϊόν τους χωρίς τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του προτεινόμενου άρθρου φορολογικά στοιχεία ή συνοδευτικά παραστατικά, κατά περίπτωση.
β) Με την παράγραφο 3, η περίπτωση ιβ) της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του ν.2969/01 αναριθμείται σε ιγ) και προστίθεται περίπτωση ιβ) με την οποία προβλέπεται, επιφυλασσομένων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, διοικητικό πρόστιμο 1.500C για τους μικρούς αποσταγματοποιούς που διαθέτουν στην κατανάλωση το προϊόν τους, κατά παράβαση των καθοριζομένων από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του προτεινόμενου άρθρου, βάσει των οποίων η παραγωγή του εν λόγω προϊόντος προορίζεται αποκλειστικά για ιδία κατανάλωση, απαγορευομένης της εμπορίας.
γ) Τέλος, με την παράγραφο 4, αντικαθίσταται η περίπτωση ι) του άρθρου 12 του ν.2969/01 για λόγους προσαρμογής της διάταξης με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την παράγραφο 1 του προτεινόμενου άρθρου.

3. Με την παράγραφο 5 του προτεινόμενου άρθρου, ορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων του άρθρου αυτού, ήτοι από την 01.08.2017, χρόνο κατά τον οποίον εκκινεί η νέα αποστακτική περίοδος για το καθεστώς απόσταξης των μικρών αποσταγματοποιών (διημέρων).

Αναλυτικά το εν λόγω άρθρο έχει ως εξής:

Άρθρο 108

Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2969/2001

1. Η παρ. 8 της περίπτωσης Ε του άρθρου 7 του νόμου 2969/2001 «Αιθυλική αλκοόλη και αλκοολούχα προϊόντα» (Α' 281) αντικαθίσταται ως εξής: «8.α) Κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρ. Ια) του άρθρου 39 του ν. 4308/14 (Α'251) καθώς και κάθε άλλης διάταξης που ρυθμίζει κατά διάφορο τρόπο την έκδοση λογιστικών στοιχείων και την τήρηση λογιστικών αρχείων, η διάθεση του παραγόμενου έτοιμου προϊόντος απόσταξης από τα δικαιούχο παραγωγής πρόσωπα της παρ. 1 της παρούσας περίπτωσης πραγματοποιείται με την έκδοση λογιστικών στοιχείων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις του ν. 4308/14. Τα ως άνω αναφερόμενα πρόσωπα, έχουν υποχρέωση τήρησης και ενημέρωσης λογιστικών αρχείων. 
Για τη διακίνηση του ως άνω προϊόντος απόσταξης, εκδίδεται σχετικό παραστατικό κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 4308/2014, το οποίο συνοδεύει το προϊόν μέχρι τον τελικό προορισμό του. 
Δεν απαιτείται έκδοση παραστατικού διακίνησης, εφόσον εκδίδεται άμεσα λογιστικό στοιχείο αξίας.» β) Από τις διατάξεις της υποπαραγράφου α) της παρούσας εξαιρούνται τα δικαιούχα παραγωγής φυσικά πρόσωπα, τα οποία παράγουν το προϊόν αυτό, μέχρι το ανώτατο όριο των 120 κιλών ανά αποστακτική περίοδο και ανά πρόσωπο, αποκλειστικά για κατανάλωση από τα ίδια, τα μέλη της οικογένειας τους ή τους προσκεκλημένους τους, απαγορευομένης της εμπορίας. 
Σε περίπτωση διακίνησης του ως άνω προϊόντος από τα πρόσωπα αυτά ή για λογαριασμό τους, αυτό συνοδεύεται από αντίγραφο της αδείας απόσταξης καθώς και του αποδεικτικού είσπραξης των φορολογικών επιβαρύνσεων. γ)Το εν λόγω προϊόν διατίθεται χύμα, χωρίς οποιοσδήποτε μορφής τυποποίηση, σε δοχεία από γυαλί ή και άλλο κατάλληλο υλικό σύμφωνα με τους σχετικούς όρους χρήσης που προβλέπονται στην ισχύουσα ενωσιακή και εθνική νομοθεσία όσον αφορά τη μετανάστευση στα αλκοολούχα ποτά.».

2. Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 2969/2001 προστίθεται περίπτωση ζ) ως εξής: «ζ) Οι μικροί αποσταγματοποιοί (διήμεροι) οι οποίοι διαθέτουν ή διακινούν το προϊόν τους χωρίς τα προβλεπόμενα λογιστικά στοιχεία ή συνοδευτικά παραστατικά, κατά περίπτωση καθώς και οι μικροί αποσταγματοποιοί, οι οποίοι δεν τηρούν λογιστικά αρχεία, κατά παράβαση των διατάξεων των υποπαραγράφων α) και β) της παραγράφου Ε8του άρθρου 7.».

3. Η περίπτ. ιβ) της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2969/2001 αναριθμείται σε ιγ) και προστίθεται περίπτ. ιβ) ως εξής: «ιβ) Οι μικροί αποσταγματοποιοί (διήμεροι), οι οποίοι διαθέτουν το προϊόν τους στην κατανάλωση, κατά παράβαση των διατάξεων της υποπαραγράφου β) της παραγράφου Ε8 του άρθρου 7.».

4. Η περίπτ. ι) του άρθρου 12 του ν. 2969/2001 αντικαθίσταται ως εξής: «ι) Όποιοι εμφιαλώνουν και τυποποιούν προϊόν απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διημέρων) κατά παράβαση των διατάξεων της υποπαραγράφου γ) της παραγράφου Ε8 του άρθρου 7, καθώς και αυτοί που χρησιμοποιούν για την παρασκευή αλκοολούχων ποτών το εν λόγω προϊόν.». 5. Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει την 1.8.2017.